Marketing NIMA A
Je voelt je “thuis” in de marketingwereld en je kent de basisprincipes. Je weet antwoord op de volgende vragen:
- Wat betekenen sociale klasse en referentiegroepen binnen de marketing en voor mijn organisatie
- Welke gevolgen kan selectieve perceptie voor mijn product hebben
- Wat is de ideale product/marktcombinatie voor mijn bedrijf
- Hoe kan ik een gedegen marktonderzoek houden en welke mogelijkheden zijn er
- Hoe kan ik de gegevens uit het marktonderzoek statistisch verwerken
- In welke fase van de levenscyclus verkeren de producten
En verder kun je omgaan met:
- Marktvormen en wat de gevolgen zijn voor de positie van jouw producten
- Productmix en de onderliggende mogelijkheden voor maximale profilering
- Prijsstellingen, elasticiteit en de consequenties voor rendement en afzet
- Groothandel, retail en de kanalen waarin het gevecht om de afnemer plaatsvindt
Je weet wat je mag verwachten van:
- De strategieën die je in de marketing gebruikt
- Persoonlijke verkoop, sales promotion, pr en sponsoring als instrumenten
- Direct marketing, non profit marketing, dienstenmarketing , web-marketing
- Een professioneel marketingplan
GA NAAR: Marketing NIMA A voor studie-inhoud, kosten en studieduur