Middle Manager Professional
Je hebt een zwaardere middenkaderfunctie binnen het management en je bent toe aan nieuwe uitdagingen. Je weet antwoord op de volgende vragen:
- Hoe verander je je organisatie?
- Welke weerstanden kun je verwachten?
- Welke interventies zijn er beschikbaar?
- Hoe staat het met de marketingfunctie in jouw organisatie?
- Hoe maak je een SWOT-analyse en een confrontatiematrix van je organisatie
En verder kun je omgaan met:
- Het analyseren van de centrale probleemstelling
- Groei of verdedigingsstrategieën
- Het segmenteren en positioneren van een (nieuw) product
- De marketinginstrumenten
Je weet wat je mag verwachten van:
- De uitvoering van een gedegen marketingplan
- De toerekening van de indirecte kosten. Zijn die wel correct aan jouw afdeling toegerekend
- De prijs en wanneer kan een order nog wel of niet worden geaccepteerd
- Break even analyse en welke gevolgen een wijziging heeft van de verkoopprijs, afzet of toename vaste kosten voor deze beoordeling
- De externe verslaggeving
- De balans en de resultatenrekening
- Het juiste projectteam dat je gaat samenstellen
- Een WBS (Work Breakdown Structure)
- Hoe je het best kunt faseren
- Een plan van aanpak
- Het analyseren van risico’s
- Projecten beheersen d.m.v. tijd, geld, informatie, kwaliteit en organisatie
- Een rapport, presentatie en managementsummary
GA NAAR: Middle Management Professional voor studie-inhoud, kosten en studieduur